pondělí 29. listopadu 2010

Sobota 25. Září Okolí Christchurch, Poloostrov Banks

Pohled na Christchurch z lanovky
Ráno volala Andrejka domů přes Skype a já dopisoval deník, třídil fotky atd. Po snídani jsme se rozloučili s našimi hostiteli a vyrazili opět na nákupy, do outlet střediska Dressmart. Strávili jsme tam asi 3 hodiny a koupili si každý boty a několik ponožek. Já jsem si musel koupit antiseptickou mastičku, protože na samoe jsem se pořezal o korál nejspiš a rána na nártu mi začala hnisat. Takže sem si přivezl další suvenýr… 
 
Christchurch gondola

Poté jsme zajeli na Christchurch gondola. Jedná se o lanovku která vás zaveze na jedno z nejkrásnějších výhledů na město Christchurch na jeden z vrcholků Port Hills. Andrejce se jízdné 24 NZD zdálo moc a tak jsem jel kabinkovou lanovkou sám. Ta mě dovezla na 945 m vysoký Mt. Cavendish odkud byl překrásný výhled nejen na město, ale i na roviny Canterbury Plains, skaliska vulkanického původu lemující okraj poloostrova Banks a také v dáli vrcholky Jižních Alp. Na vrcholku byla restaurace a malé muzeum Time Tunnel, což byla zajímavá interaktivní cesta v samosepohybujícím vozítku, kde byly představeny nejen geologické dějiny celé oblasti. 
 
Lyttleton harbour
Po dostatečném pokochání jsem se vrátil zpátky dolů a vyrazili jsme Lytteltonským tunelem na poloostrov Banks. V roce 1769 se kolem poloostrova plavil známý mořeplavec James Cook, který toto místo nesprávně zanesl do mapy jako ostrov, ovšem z části měl pravdu. Neboť původ tohoto pozoruhodného výběžku skutečně mluví o tom, že v minulosti se jednalo o izolovaný ostrov, který se postupně díky písčitým a bahnitým nánosům z řek propojil s pevninou. 
 



Banks Peninsula

My jsme pokračovali podél Lyttleton harbour, projeli Diamond Harbour, poté jsme odbočili k Pidgeon Bay na nezpevněnou cestu, která se táhla v kopcích, kde se všude kolem pásly ovce na zelených loukách. U jedné brány ovčí pastvy jsme se rozhodli přespat. Foukal opravdu silný vítr. Celou noc, moc jsme toho nenaspali.

Tachometr: 253 943 km

Za 1 den: 85 km

Žádné komentáře:

Okomentovat