úterý 28. prosince 2010

Čtvrtek 30. Září Přehradní systém v údolí Waitaki

Modrá voda v přehradě
Ráno nás probudil déšť a ošklivý vítr. Stěží jsme si na vařiči ukuchtili polévku pro zahřátí. Taky jsme vstávali až o půl 10, což je hlavně u mě dost neobvyklý čas. Zpakovali jsme se a vyrazili směr Oamaru – zpět z vnitrozemí k pobřeží. Cestou jsme projížděli údolím Waitaki, které je známo především pro svůj hydroenergetický systém kaskádovitých přehrad, takže na cestě jsme měli možnost podívat se na pár z nich. 
Přehrada v údolí Waitaki
Celkem jich tu prý je 12 a stavěly se mezi lety 1925 – 1981. Celá třetina Nového Zélandu je zásobena elektřinou právě z těchto hydroelektráren. Jak už jsem psal, některé jsme navštívili, přes některé jsme jen přejeli. Voda se čerpá z ledovcových řek pramenících v nedalekých Jižních Alpách, takže je krásně modře zabarvená.
Přeteče nebo nepřeteče?
Cestou jsme měli ještě minout několik Maorských skalních kreseb, ale skály nějak popadaly a bylo zavřeno. Po pár hodinách jsme dorazili do Oamaru. Přístavního města, které je zajímavé tím, že se v něm nachází spousta staveb z kamene krémové barvy a město tak získalo přezdívku „The Whitestone City“ ( město z bílého kamene). Projeli jsme historickým distriktem a protože jsme měli hlad a chuť na něco teplého, dali jsme si k obědu domino pizzu. Docházely nám i najeté kilometry a tak jsme se stavili na poště, předplatili si 5000 km (207NZD) a natankovali plnou nádrž. 
Ovce jsou úplně všude i na silnici
Kousek za městem mělo být skvělé pozorování tučňáků a protože jsme doposavad žádného neviděli, zastavili jsme se tam. Cesta k pozorovací kukani byla hodně zablácená po vydatném dešti, ale i tak jsem se tam vydal. Žádného tučňáka jsem nespatřil, ale zato jsem si pěkně ušpinil boty a dlouho je pak čistil. Tučňáci pro mě začínaly být prokletá zvířata spatřitelná jen v zoo… 





Pláž podél Beach road
Po neúspěšném honu za pinguínama jsme vyrazili po Beach road dále na jich. Před městem Kakanui jsme to u pláže zapíchli a rozhodli se přespat právě tam. Na pláži bylo spousta mušlí, škeblí a barevných kamínků. Nevím, proč jsem jich tam tolik tenkrát nasbíral…

Celkem najeto: 254 760 km

Za 1 den: 194 km

Žádné komentáře:

Okomentovat