úterý 28. prosince 2010

Pondělí 4. Října Den vodopádů a setkání s tučňákem!

Purakaunui Falls
Protože jsme se ráno probudili hned u vodopádu, udělali jsme si ranní procházku a navštívili pád vody Purakaunui. Naskytnul se nám velmi pěkný pohled na 3 stupňnový vodopád. V jeho okolí rostlo spousta stříbrného buku a podocarpy. Za tento den jsme navštívili ještě další dva. 
 
Matai Falls
Vodopády nás pomalu začínají nudit. Dalším lákadlem této oblasti je zhruba 15 jeskyní. Těmi nejzajímavějšími rozhodně jsou Cathedral Caves. Jde o dvě vzájemně propojené jeskyně, které vymodeloval mořský příboj a možné je se tam dostat pouze za odlivu. Takže jsme museli čekat pár hodin, než se cesta otevřela. Dobu čekání jsme si zkrátili další procházkou k vodopádu McLean Falls, který leží u konce zhruba třicetiminutové cesty vedoucí hustým lesem. 
 
Mc Lean Falls
Cathedral Cave
V půl páté odpoledne jsme se dostali ke vchodu do Cathedral Caves. Cestou se jde přes soukromý pozemek a tak si zase nějakej Kiwi udělal byznys a za vstup si tu účtujou nekřesťanských 5 NZD. Andrejka toto odmítla a čekala na mě v autě. Já jsem se tam vydal, vypadalo to velmi zajímavě ale za 5 dollarů to nestálo. Pak jsme pokračovali dále přes Waikawa do Curio Bay. 
 
Zde se nachází camp, kam jsme zajeli a pokochali se příbojovými vlnami dorážejícími na pobřežní skaliska. O kousek dál západním směrem se nachází vlnami zformovaný výběžek a na něm zkamenělí les. Měli jsme štěstí, protože byl odliv a byl vidět celý. Zhruba před 180 miliony lety, kdy podstatná část NZ byla ještě pod mořskou hladinou, se zde nacházela rozsáhlá pobřežní planina porostlá stromy. Dnes je několik vrstev lesa pokryto silnou vrstvou sopečného popela a lávy, na níž je vidět fosilizované pahýly a padlé kmeny. A právě zde se to stalo. 
 
Burácející příboj v Curio Bay
Zkamenělý les
Poprvé jsme měli možnost spatřit tučňáka ve volné přírodě! Když jsem fotil padlé zkamenělé kmeny, najednou se na břeh vydrápal jeden tučňák žlutooký a mířil si to přímo ke mně. Všude tam, kde je možné setkat se s tučňáky jsou cedule, které nabádají k tomu, držet si maximální odstup od těchto nelétavých ptáků a nerušit je při jejich hnízdění. Tučňáci obvykle vyrážejí ráno lovit ryby a vrací se večer s úlovkem do hnízda, které obvykle bývá hustém porostu za pláží nebo pobřežním pásmem. Dbaje těchto pokynů jsem se skrčil a dělal, jako že tam vůbec nejsem, aby tučňák mohl projít a vrátit se domů. Jenže tučňák si to mašíroval pleskavými ploutvemi přím ke mně. Nevěděl jsem, co mám dělat. Byl jsem uchvácen tímto okamžikem. Tučňák se zastavil asi 2 metry odemně. Já jsem neváhal a nafotil a natočil ho na foťák. Byl to skvělý zážitek. 


Setkání s pinguínem
 Po tolika neúspěšných pokusech spatřit tyto plaché tvory se mi dnes poštěstilo vidět tučňáka opravdu z velké blízkosti! Andrejka mi pak řekla, že celou událost sledovala a že se musela smát, když mě tam viděla J. Obohacen tímto zážitkem jsme našli místo uprostřed pastvin nedaleko Slope Point, kde jsme přespali.

Za 1 den 110 km

Žádné komentáře:

Okomentovat